GRÓNSKO - OSTROV SPLNĚNÉ TOUHY II. vydání

Recenze  druhého,  rozšířeného  vydání  úspěšného  cestopisu z  Grónska

NAKLADATELSTVÍ   OLYMPIA  s.r.o.

ZAKOUPIT KNIHU V E-SHOPU (cena 359,-)

Když před třemi lety zavítali Alena a Jaroslav Klempířovi do našeho nakladatelství, byli jsme přirozeně tématem jejich knihy nadšeni. Nejen proto,  že Grónsko nebylo u nás literárně nikdy takto prezentováno, ale také kvůli tvůrčímu stylu autorů,který se vyznačuje věcností a plynulým spádem. Čtenář se tak dozví řadu zajímavých detailů o Grónské historii, významných osobnostech, tradičních zvycích i současném životě Gróňanů velmi čtivou, nenáročnou a přitom kvalitní literární formou. Vydání takovéto publikace bylo pro nás sice sázkou do loterie, nicméně se vyplatila. Během pouhých dvou let se titul beznadějně vyprodal, ale zájem ze strany čtenářů stále neopadl. Proto nyní držíte v ruce druhé, rozšířené a doplněné vydání tohoto unikátního cestopisu.

Grónsko se manželům Aleně a Jaroslavu Klempířovým stalo doslova druhým domovem. Za roky pracovních pobytů poznali krásu grónské přírody, polární dny i kouzlo polární noci. Tolik drsné, přitom fascinující, nezapomenutelné. Poznali život Gróňanů a toto poznání jim nadobro změnilo pohled na život. Stali se zajatci své touhy  po blýskajícím se ledu, zářivém polárním slunci, polární noci a hlavně po lidech tak přátelských. Během let bádání shromáždili mnoho písemných dokumentů z historie i současnosti Grónska. Hledali stopy, které na ostrově  zanechali  misie Moravských bratří. Zpracovali historii skleněných korálků, které jsou nejvýraznějším ozdobným prvkem  na kroji Grónských žen a jejichž výroba sahala na Jablonecko, do Podkrkonoší. V jednotlivých kapitolách  knihy   jsou uvedeny osobní vzpomínky ze setkání s význačnými osobnostmi Grónska, z uměleckého, vědeckého i politického života. Jsou popsány osobní zážitky, leckdy mile humorné, postřehy ze života, prožitý čas Vánoc, svátků a lidových slavností.  Kniha je proložena inuitskými bájemi s odkazem na původní náboženství, v notovém zápisu je uvedena hymna a zlidovělé písně. V knize je mnoho dobových i historických fotografií a map z osobního archivu manželů Klempířových. Vydejte se  tedy s nimi, milí čtenáři, na cestu do Grónska. Kniha vám bude neobvyklým průvodcem. Zjistíte, proč obrovská bílá plocha, vévodící celému severu Země, je a bude stálým snem všech cestovatelů.

Tomáš Hejna,  redaktor nakladatelství OLYMPIA

Prosinec 2016

VIDEO

Plavby ledovým královstvím

» zobrazit videogalerii
Recenze II. vydání knihy o Grónsku
Nabídka vzdělávacích programů!

Přednáška o Grónsku

O poznaném životě v zemi Eskymáků, zemi ledu, vyprávějí Alena a Jaroslav Klempířovi.

Zobrazit více info
NAŠE AKCE

Na kávě s Otomarem Dvořákem

Manželé Klempířovi již podruhé hosty pořadu Na kávě s Otomarem Dvořákem. Co se nevešlo do prvního pořadu na vás čeká 12.9. 2023. První pořad měl obrovský úspěch a už v průběhu večera vyplynulo to, že [...]

ZOBRAZIT VÍCE AKCÍ
KONTAKTUJTE NÁS

Alena Klempířová a Jaroslav Klempíř